Monday 17 September 2012

KAJIAN LAPANGAN 2


KAJIAN LAPANGAN 2

 Pada 18 Julai 2012, kumpulan kami telah membuat lawatan ke Taman Botanikal Melaka untuk mendapatkan maklumat lanjut berkaitan tumbuh-tumbuhan semulajadi.


            Berdasarkan maklumat yang kami perolehi di lapangan, kami mencari maklumat berkaitan tumbuh-tumbuhan yang kami temui di internet untuk maklumat yang lebih terperinci. Di sana, kami memperolehi banyak maklumat dan gambar-gambar tentang tumbuhan yang  kami kehendaki untuk menyiapkan tugasan kami.


            Kami diiringi oleh guru pengiring kami iaitu Pn. Nor Faezah dan beberapa guru lain. Pada masa itu, kami telah menemui  beberapa biji benih yang boleh kami gunakan untuk membuat pameran. Di situ terdapat pelbagai jenis spesies pokok yang menarik perhatian pengunjung. Antara spesies yang kami temui di sini ialah Meranti Pa’ang, Meranti Tembaga, Keruing, Pokok Karas, Pokok Medang, dan banyak lagi.

Taman ini juga menjadi tempat yang menjadi kunjungan orang ramai kerana terdapat kemudahan berekreasi, taman herba, Kampung Buku Malaysia, kafeteria, Taman Orkid, Taman Prasejarah dan beberapa taman lagi.


            Hasil lawatan itu, kami mendapat banyak maklumat untuk melengkapkan folio kami tentang tumbuh-tumbuhan semulajadi di Malaysia. 

No comments:

Post a Comment